zaterdag 14 juli 2012

Oust - Col d'Agnes - Oust 53 km 2:33 fietstijd

De Agnes was me niet goed gezind vandaag: toen ik opstond was het bedekt en er hingen wolken rond de bergtoppen. Het werd er niet beter in de loop van de morgen dus toch naar op weg. Na Aulus les Bains begon het te mist miezeren en dat bleef zo tot de top. Natuurlijk doorgezet voor deze belangrijke col, maar meer dan een snelle colbord foto kon er echt niet van af. Snel dezelfde kant afdalen en bibberend snelde ik het restaurant in Aulus les Bains binnen voor de lunch. De open haard was aan dus ik kon me lekker opwarmen tezamen met 2 "lotgenoten", een Fransman en een Schot. Wat bleek: ze spraken alle twee Nederlands. De Fransman woonde in Noord-Frankrijk en had een tijd in Vlaanderen gewerkt. De Schot had een tijd in Den Haag gewoond en ondanks dat al die Nederlanders waar hij mee converseerde constant naar Engels switchten toch een aardig woordje Nederlands geleerd. Met langzaam praten mijnerzijds konden we een leuk gesprek voeren, weer eens wat anders. Na anderhalf uur opwarmen terug naar Oust waar een warm bad me werkelijk weer op temperatuur bracht. Het hotel druipt nu echt vol met Fransen die morgen de tour willen kijken, de eigenaresse vroeg me 's avonds al de rekening te betalen vanwege de grote uittocht morgen.

Cols:
Col d'Agnes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten