vrijdag 4 juli 2014

Thones - Ruffieux 89 km

Een dag die de Fransen "temps lourd" noemen, of terwijl zwaar weer. Het is droog maar zeer vochtig wat het gevoel geeft dat het weer op je drukt en hetgeen de bergen in nevelen hult. Niet echt mijn weer want ik zweet me te pletter, zeker in een klim, maar veel drinken maakt het dragelijk. Omdat Annecy zo druk is en het een crime is er door heen te fietsen ga ik er met een wijde boog omheen maar dan wel inclusief een flink aantal klemmetjes in boerendorpjes. Dit levert altijd vertragingen op omdat andere weggebruikers mijn pad kruisen, zie foto. Mijn banden bleven heel zelfs na veel remmen dus de nieuwe buitenband heeft het euvel van gisteren gelukkig verholpen. Na de afdaling van de laatste klim in Ruffieux zag ik om 15:45 een bordje "Chambre d'hote", dus ik er naar toe maar niemand deed open. Bij de buren aangebeld. Ze boden mij een drankje aan terwijl zij de eigenaar belden. Die zat in de auto en arriveerde pas om 19:00 maar er was wel een kamer beschikbaar. Omdat het er zo aantrekkelijk uit zag toch maar geaccepteerd (zie www.chessine.com). Daarom zit ik nu dit verslag te typen in het Office du Tourisme (met wifi, jawel) omdat de bar/restaurant van het dorp pas om 17:30 open gaat. Dit is Frankrijk en geduld is een schone zaak. Om 17:30 in de bar/restaurant in mijn bezwete kloffie de kwartfinale Frankrijk - Duitsland kijken en wat eten, dan is de tijd zo voorbij.

Cols:
Col de la Frettelaz
Col du Clergeon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten