zondag 6 juli 2014

Saint Claude - Lods 125 km

Het was vandaag voor de zoveelste keer "temps lourd" maar omdat behalve een enkel buitje droog bleef hoor je mij niet klagen. Wel was mijn water verbruik weer exceptioneel hoog zodat ik een paar keer heb moeten aanbellen om mijn bidon weer gevuld te krijgen. Ik ging van de Haute Jura naar de Basse Jura wat betekende dat de paar klimmetjes in het begin uitmonden in lange, flauwe afdalingen waar ik mijn snelheid kon controleren zonder te remmen maar door hoger dan wel lager te zitten al naar gelang de steilte. Omdat het zondag is, was het bij veel restaurants "Je suis dėsolėe" en moest ik een omweg maken naar Mouthe om toch een fatsoenlijke lunch te krijgen. 
Een prachtige afdaling door de steile hellingen van de rivier de Loue eindigde de dag in het plaatsje Lods wat de Engelsen "postcard pretty" zouden noemen. De forel die ik bij het diner eet is gevangen in de rivier achter mij. 

Cols:
Col de St. Sorlin

1 opmerking: