woensdag 8 mei 2013

Uzès - Malaucène 116 km 5:25 fietstijd

Vandaag een relatief vlakke etappe slechts onderbroken door een Canadees echtpaar dat met een gebroken ketting langs de weg stond. Richard verrichtte de nodige herstelwerkzaamheden met de kettingpons en ze konden weer op weg. Ik maakte een paar "men at work" foto's maar op mijn suggestie deze naar hun op te sturen werd lauwtjes gereageerd. Toch gefrustreerd geraakt dat ze het niet zelf konden? De Rhône over en lunchen in Chateaneuf-du-Pape. Er werden alweer busladingen toeristen losgelaten in deze beroemde plaats en toen ik een kleine boodschap wilde doen kon ik achteraan aansluiten. Na 88 km kwamen we aan in Bedoin waar Richard besloot de Mont Ventoux niet meer op te rijden. Ik dacht dat ik genoeg energie over had maar na 5 km klimmen kwam ik nog steeds niet in mijn ritme en kreeg ik het benauwd en werd draaierig in mijn hoofd. Ok, ik rijd me niet over de kop en dus geen Mont Ventoux voor mij vandaag. Omdraaien en via Bedoin door het dal naar Malaucène. Morgen opnieuw proberen, maar dan 's morgens als het koeler is.

Cols:
Geen enkele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten