maandag 23 juni 2014

Luxemburg

Verplichte rustdag vandaag, je moet wat als de Franse Spoorwegen staken. Mooie gelegenheid om Luxemburg stad te verkennen.  Wat blijkt: het is de nationale feestdag, alle winkels dicht maar wel overal podia met muziek. Ook een militaire parade waar de  groothertog acte de présence gaf en volgens mij het complete Luxemburgse leger langs kwam. De Luxemburgers spreken een raar mengelmoesje dat ik nog het meest op Switcher Deutsch vind lijken. Gelukkig kom je met Frans of Engels overal terecht. Aan het eind van de middag reed ik op de fiets nietsvermoedend rond, werd ik ineens van de weg getoeterd en,  ja hoor, de groothertog kwam langs in zijn limousine, zie foto. De politie agente langs de kant van de weg kon wel lachen om zo'n domme toerist, een bewijs van de relaxte sfeer waar ze hier met hoogwaardigheidsbekleders om gaan.
Kortom ik heb me wel vermaakt, ook omdat alle terrasjes wel open waren.

1 opmerking:

  1. Hej Jur... een beetje vertraging aan het begin wil nog niet zeggen dat de rest ook niet goed zou verlopen! EN laten we eerlijk zijn; je zou anders nooit door de Groothertog van Luxemburg omver zijn gereden ;-)

    Aangezien het vandaag dinsdag is en je verjaardag wil ik je hier namens ons hele gezin van harte feliciteren! We zijn er zeker van dat je vanavond wel een glas met een kraag op je eigen gezondheid zult drinken :-D
    Maak er in je uppie toch maar een speciale dag van!
    RoLiMaTho

    BeantwoordenVerwijderen